Thursday, 18th July 2019 [ 1:37:13 AM ]
A- A A+

Default ThemeGreen ThemeRed ThemeYellow Theme

Print

Piagam Pelanggan

 

1.   Mengisi kekosongan jawatan lantikan dan kenaikan pangkat dilaksanakan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh Temuduga / Pemilihan

2.     Mengeluarkan Surat Pengesahan Perkhidmatan dalam jawatan dalam tempoh 14 hari bekerja setelah diluluskan

3.    Mengemukakan keputusan Mesyuarat Majlis Bersama Jabatan kepada jabatan untuk tindakan dalam tempoh 1 minggu dari tarikh minit mesyuarat diedarkan

4.     Menyelesaikan tuntutan bantuan kebajikan yang telah lengkap dalam tempoh 14 hari bekerja

5.     Mengadakan temu janji klien (Kelompok dan Individu) bersama kaunselor dalam tempoh 3 minggu dari tarikh permohonan

6.     Menyiapkan maklumat bagi tujuan persaraan paksa atau persaraan pilihan 3 bulan sebelum tarikh persaraan

7.     Menyediakan prospektus latihan DBKL yang lengkap sebelum 15 Januari setiap tahun

8.     Memberi peluang kakitangan lantikan tetap menghadiri Program Transformasi Minda (PTM) dalam tahun pertama lantikan

9.     Melaksanakan latihan sebanyak 200 siri kursus dalam setahun kepada pegawai dan kakitangan DBKL

10.  Melaksanakan Peperiksaan Perkhidmatan dua (2) kali setahun untuk pengesahan perkhidmatan pegawai dan kakitangan DBKL

 

Tarikh Kuatkuasa : 15 November 2018