Sunday, 26th May 2019 [ 8:22:39 AM ]
A- A A+

Default ThemeGreen ThemeRed ThemeYellow Theme

Print

Client Charter

  1. Memperakukan / mengesahkan penerimaan aduan awam serta merta atau dalam tempoh 24 jam dan memberi maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

  2. Memastikan barang yang disita atau pindah halangan yang telah tamat tempoh tahanan boleh dilepaskan kepada pemilik dalam tempoh satu (1) hari bekerja setelah memenuhi syarat-syarat tuntutan.

  3. Memastikan tuntutan kenderaan yang ditunda dilepaskan dalam tempoh satu (1) jam setelah memenuhi syarat-syarat tuntutan.

  4. Memberi bantuan awal selepas menerima aduan atau laporan bencana alam seperti berikut :-
    1. Kawasan Pusat Bandar dalam tempoh 15 minit
    2. Kawasan Luar Pusat Bandar dalam tempoh 30 minit

  5. Melepaskan kenderaan yang dikapit roda dalam masa 10 minit selepas pembayaran upah kapit dijelaskan.

  6. Menyediakan laporan bertulis pelanggaran Arahan Keselamatan dalam tempoh 24 jam selepas menerima aduan kejadian.