Jumaat, 28 Ogos 2015 [ 3:22:27pm ]
A- A A+

Default ThemeGreen ThemeRed ThemeYellow Theme

Piagam Pelanggan

  1. Memantau prestasi kemajuan projek DBKL dengan mengadakan mesyuarat seperti berikut:

    • Mesyuarat Jawatankuasa Pembangunan 6 kali setahun;
    • Mesyuarat Jawatankuasa Pemantauan Projek 12 kali setahun;
    • Mesyuarat Jawatankuasa Projek Kecil 4 kali setahun.

  2. Mengemukakan laporan prestasi kemajuan projek Bantuan Langsung kepada Kementerian Wilayah Persekutuan (KWP) setiap bulan.

  3. Memastikan permohonan pelepasan Unit Kuota Bumiputera dijawab dalam tempoh 2 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.

     

  4. Memantau prestasi kemajuan projek-projek penswastaan yang dalam perlaksanaan dengan mengadakan mesyuarat atau laporan projek melalui:

    • Jawatankuasa Pandu Penswastaan 12 kali setahun
    • Jawatankuasa Bersama Pengurusan Projek (JPMC) 15 kali setahun

  5. Menjawab permohonan pembelian tanah Datuk Bandar Kuala Lumpur dalam tempoh 2 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.

     

  6. Menandatangani pelan-pelan cadangan pembangunan untuk tujuan kebenaran perancangan bagi projek-projek penswastaan DBKL dalam tempoh 2 minggu dari tarikh pelan lengkap.