Isnin, 27 Mei 2019 [ 2:19:02 AM ]
A- A A+

Default ThemeGreen ThemeRed ThemeYellow Theme

Cetak

Piagam Pelanggan

1.

Memastikan 100% premis makanan (kedai makan/restoran) diperiksa seperti jadual berikut :-

KATEGORI

KEKERAPAN PEMERIKSAAN

A

1 KALI SETAHUN

B

2 KALI SETAHUN

2.

Memastikan maklumbalas awal terhadap aduan diberikan dalam tempoh 3 hari (hari bekerja)

3.

Memastikan kes denggi yang dilaporkan diambil tindakan kawalan dalam tempoh 24 jam daripada masa notifikasi diterima

4.

Memastikan tindakan aduan kes gigitan anjing diambil tindakan dalam tempoh 24 jam daripada tarikh aduan diterima

5.

Memastikan kertas siasatan ke atas sampel-sampel makanan yang melanggar peraturan makanan 1985 dilengkapkan tidak melebihi tempoh 150 hari dari tarikh persampelan

6.

Memastikan kad suntikan dikeluarkan pada hari yang sama pengendali makanan menerima suntikan.

7.

Memastikan permohonan bagi aktiviti promosi kesihatan yang diluluskan dapat dilaksanakan 100%

8.

Memastikan aduan perkhidmatan unit kecemasan akan diambil tindakan dalam tempoh 3 jam dari aduan diterima

9.

Memastikan penghantaran tandas bergerak boleh digunakan selewat-lewatnya 2 jam sebelum acara dilangsungkan