Saturday, 8th August 2020 [ 4:54:59 PM ]
A- A A+

Default ThemeGreen ThemeRed ThemeYellow Theme

Print

Piagam Pelanggan

 

  1. Memperakukan/ mengesahkan penerimaan aduan awam serta merta atau dalam tempoh 24 jam dan memberi maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

  2. Memastikan barang yang disita atau pindah halangan yang telah tamat tempoh tahanan boleh dilepaskan kepada pemilik dalam tempoh satu (1) hari bekerja setelah memenuhi syarat-syarat tuntutan.

  3. Memastikan tuntutan kenderaan yang ditunda dilepaskan dalam tempoh satu (1) jam setelah memenuhi syarat-syarat tuntutan.

  4. Memberi bantuan awal selepas menerima aduan atau laporan bencana alam seperti berikut:
    i. Kawasan Pusat Bandar dalam tempoh 15 minit
    ii. Kawasan Luar Pusat Bandar dalam tempoh 30 minit

  5. Memberi khidmat nasihat / bimbingan / khidmat perundingan secara berkesan dalam aspek keselamatan DBKL dengan penyediaan laporan bertulis dalam tempoh 3 hari berkerja.