Ahad, 25 Ogos 2019 [ 10:19:00 AM ]
A- A A+

Default ThemeGreen ThemeRed ThemeYellow Theme

Cetak

Piagam Pelanggan

1) Memperakukan / mengesahkan penerimaan aduan awam serta merta atau dalam tempoh 24 jam dan beri maklum balas awal dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

 

2) Memastikan barang yang disita atau pindah halangan yang telah tamat tempoh tahanan boleh dilepaskan kepada pemilik dalam tempoh satu (1) hari bekerja setelah memenuhi syarat-syarat tuntutan

 

3) Memastikan tuntutan kenderaan yang ditunda dilepaskan dalam tempoh satu (1) jam setelah memenuhi syarat-syarat tuntutan

 

4) Memberi bantuan awal selepas menerima aduan atau laopran bencana alam seperti berikut : i) Kawasan Pusat Bandar dalam tempoh 15 minit ii) Kawasan Luar Bandar dalam tempoh 30 minit

 

5) Memberi khidmat nasihat / bimbinfan / khidmat perundingan secara bertulis dalam tempoh 3 hari bekerja.